fredag 12 april 2013

Intel Corporation

Det förekommer rapporter om stora insider försäljningar inom teknik aktier men jag har inte undersökt om Intel tillhör gruppen som säljs av respektive ledningar.

Intel har tappat mark mot konkurrenterna då de på något sätt fastnat i PC-världen samtidigt som tillväxten kommit bland smartphones och pads.
Stort bolag och gedigen kompetens gör att jag tror att Intel så snart de skiftat fokus kommer tillhöra de ledande även inom det nyare så jag tillhör de som eventuellt köpstartar i bolaget om vi dessutom kan få lite börsfrossa som pressar priserna än mer.

Hemsida http://www.intel.com


Jag hoppas mina modesta skattningar får min prognos närmare verkligheten än andras i mitt tycke väl optimistiska bedömningar.

Går vi under $20 ökar mitt intresse köpa aktien även om jag inte anser den överprisad ens till dagens kurs $21.67


En kurs över $35 om 5 år känns inte utesluten om vi kan få en mer normal ekonomisk värld än dagens. Jag tror inte man behöver hasta in i aktien och själv hoppas jag kunna kliva på en kurs som ger mig chansen få dubblat kursen på längre sikt


I veckografen framgår det ganska tydligt vilket område jag får köpintresse i och jag tror det räcker vi får en allmän börsnedgång för att ta oss dit då kursen i dagens börsyra redan är pressad.


Bra ställe leta information på är Finviz http://finviz.com/quote.ashx?t=intc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar