fredag 26 januari 2024

Veckoläget 2024-01-27

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: divergensen på plats återstår se om vi får en rekyl på någon procent ned mot medelvärdena

  


Dow Jones: imponerande styrka



OMXS_PI: skall vi utmana motståndet eller får vi en rekyl mot i första hand medelvärdena de kommande veckorna?



Blackrock World Gold: något imponerad 40 stödet håller i RSI kan vi få en fakey ned liknande 2022?



Blackrock World Energy: bilden säger konsolidering 



Läget: båda svagare än SPY mest range även om RSI hintar bull




Släppte mina AcadeMedia då jag ledsnat på dem är annars en ganska fin aktie med skaplig FA som hintar uppsida men jag är nöjd och förmodligen blir köparen av mina aktier oxå nöjd i slutänden det stundar ju sköna skattepengar för bolaget. Letar köpläge lite här och var men det vill inte dyka upp i de placeringar jag är mest intresserad av. Har slått ihop samtliga portföljer till en för att enklare styra upp storlek/urval min största pos i något papper var investor 3,4% så det finns utrymme öka på, där kan tänka mig pos på 5%-7% men ökar inte på toppen. Skall snart ta kolla energisidan tycker mig se i "ögonvrån" den redan är välrepresenterad och jag har fortfarande en del aktier jag hade tänkt öka i. Nattsvart för gruvor Rio T, Anglo America, Boliden och Lundin är de jag kan tänka mig öka i BHG har jag redan en rejäl pos i, Albemarle kan bli aktuell för köpstart men då får den under/nära $100 i övrigt kan jag tänka mig öka uran vid dipp i ETF:rna URNU/U3O8 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar