torsdag 1 februari 2024

Monthly close 2024 - 01

 OMXS_PI: börshumöret intakt än så länge ingen rekyl tala om och inget från verkligheten bromsar börsens positiva anda ännu






4:a US : bara russel vacklar massa pump få folk börja köpa småbolag återstår se om de får fåren med sig.




Portfölj: lade samman alla portföljer till en för att enklare få koll på mitt läge så här fördelade sig mina 146 innehav utan derivat, mellan tummen och pekfingret ca 50% globalt 20% sverige och 6% från våra nordiska grannar.




Kommer bli enklare styra upp mina innehav nu när jag ser totalen i en stor portfölj jag har redan börjat skissa på vilka innehav och vilken % storlek de skall få. Skall försöka kasta ut "många" innehav sedan stundar det påfyllning i flera andra innehav upp till dubblering i vissa fall. Väntar och hoppas på rekyl för påfyllning och minskning av kassa men rekylen har har inte synts så här långt. Spanar på guld ju närmare mars vi kommer och hoppas oljan fortsätter svikta fram till sommaren då jag tänkt vässa en del positioner.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar