torsdag 29 februari 2024

Monthly close 2024 - 02

 OMXS_PI: strålande tider allt mer uppsägningar och allt fler konk =  börsen rusar för att utmana ATH




4:a US : secular trendkanalen i sp500 är intressant har dock fallhöjd från dagens pris till kanalbotten på ca 30%. Russel stort skrik senaste tiden lyckades öppna över konsolideringsområdet sista börsdagen nu tror många tiden för russel2000 ansluta till övriga index har kommit!




Sektorer: så här gick sektorerna i februari inget större intresse för de defensiva nu satsar vi på industri och sällanköpsvaror.




Varit ganska passiv spanar efter guldbotten där slutet Q1 brukar vara gynnsamt köpläge såg gruvor darrade till kanske är det något på gång? Mina vad jag tyckte mer riskfyllda placeringar dryper grönt ligger självklart på mina AF-konton så jag får skatta de än så länge mycket goda vinsterna, mina starka trygga defensiva utdelare befinner sig på mina iskar där jag inte kan dra av liken och är illröda så vad har jag lärt mig av detta jo sluta använd hjärnan ;) Allt fler hitta mängder av tecken på rekyl/ras det divergerar och dammas av indikatorer få ens hört talas om men börsen skiter i vilket fortsätter klättra jagad av både retail och institutioner som måste leverera till sina kunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar