fredag 29 december 2023

Monthly close 2023 - 12

 OMXS_PI: imponerande styrka allt skenar mot nya höjder folk har slutat bry sig över hur många årsvinster som ett bolag kan vara värt och rätt vad det är kommer väl Spac och allt vad det heter igång ingen rädder för vargen här.




4:a US : öste på hela vägen till åretsavslutet Dow satte ATH kanske en tidsfråga innan Nas/SP följer efter de är där hackar på nivån blir längre resa för Russel snackas en del om svårigheter få lån/kapital för de mindre bolagen. 




Sektorer : årets vinnare och förlorare




Larrys decemberspel fungerade i år igen synd man inte har flera men de är alla han avslöjat "gratis". Vissa aktier är nu tillbaka på LSDnivåer få hade väntat sig en sådan stark avslutning även om många är positiva till säsongspelet Nov-April. Hörde i veckan att PE-24 US-börsen är den nya normalen och vi retail skulle inte vara rädda för att köpa på dessa nivåer för vinsterna skulle komma ikapp? Flera snackar nu repris med pengaprint och räntesänk ptja inte bara Elvis has left the building. Blivit frånåkt i en del papper jag försökte skatteväxla men de kan jag vara utan mer synd jag bara hunnit ta en startpos i andra där jag tänkt mig större position inför pensionen får räkna lite till på dem under helgen. Årets för mig glada överraskning var Crypto and Blockchain "DVV" som drog iväg +100% på kort tid även Broadcom drog +100% och här valde jag då skala av litet då aktien dessutom ingår i en del fonder. Märks avmattning i plånkan för oss vanliga dödliga men det ser inte ut ge genomslag på börsen där lyckan är total? Har svårt känslomässigt ställa in mig på att snart skall jag börja göra av med mina sparslantar i stället för som hittills ständigt öka i portföljerna, nåja då jag har lägsta pension och inte får bidrag löser det sig förmodligen per automatik :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar