fredag 22 december 2023

Veckoläget 2023-12-23

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: inte mycket som skrämmer i dessa graferna så kanske bör man bli rädd? 

  

  


Dow Jones: i månadsgrafen har stochastic inte besökt < 20 sedan 2008 så inte konstigt folk tror det kommer fortsätta rakt upp för alltid




OMXS30: börshumöret i topp, medelvärdena vänder uppåt mycket mer än God Jul behövs inte sägas.




Blackrock World Gold: Big Picture visar konsolidering bullsen är förstås ute skriker men GDX såg inte helt otrevlig ut.




Blackrock World Energy: såg denne konsoliderade från 2008, gjorde en fakey 2020 och bröt ut på uppsidan 2022, tror jag fortsätter med ränta på ränta via midstreamers om där nu inte skulle komma något alldeles extra bra läge.




Läget: 




Lade in mitt månadsköp och lät mig lockas köpa ett util bolag så nu har jag 3st. 26/12 är Larrys statistiska köpdag och hålla 1 dag så på tisdag blir det hålla utkik efter någon köpsignal mot uppsidan tyckte det såg ut som där var två insideday får kolla under julhelgen. Läste kul grej om framtidens finansbaserade samhälle där folk fick Fiat av staten(inga jobb robotarna tar över) som de då kunde spara/investera i aktier och då lejonparten av dessa gratisstålar gick till konsumtion fick företagen tillbaka pengarna och kunde redovisa vinst inte minst efter återköp av egna aktier. Gläder mig mest åt att artikeln gav en skrevspark åt de efterblivna jobblinjeanhängarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar