fredag 17 februari 2023

Veckoläget 2022-02-18

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: fortsätter leta utdelare så länge vi inte får en trend, nu är amerikanska räntan uppe på lockande nivåer

  


  

Dow Jones: wallstreet är visst förbluffade över styrkan på börsen insiders och smartmoney fortsätter sälja




OMXS_PI: 2*inside vecka kan bjuda speckmöjlighet ser ut som konsolidering så här långt svenne fruktar inget




Blackrock World Gold: riskfri ränta i USA lockar, anledningen hålla ädelmetaller minskar just nu




Blackrock World Energy: politikerna kommer troligen binda ris till vår röv genom sitt prestigeladdade stöd till s.k. fossilfri energi men allt fler inser förmodligen att vi kommer behöva olja/gas i många år till och det startas inte många nya utvinningsplatser.




Unnade mig en silvertacka så nu har jag om inte annat ett bokstöd. Sålde av lejonparten av Nordea(less på finska skatten) köpte Handelsbanken i stället. G2X såldes efter min valda signal inga konstigheter där. Det vill inte riktigt lossna för min ZPDF (finans) trots allt snack om att finans kan gå starkt när räntorna stiger? Instalco hamnade på min tänkbara köp inom byggrelaterat-lista annars inga nya bolag att fundera över denne veckan för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar