fredag 3 februari 2023

Veckoläget 2022-02-04

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: två läger nu Bulls allt väl bolagen tjänar stålar och folk har stålar konsumera, Bears vad är det som händer är det på riktigt eller ser vi en meltup före kraschen?

  


 

Dow Jones: aldrig har jag kännt klättra på wall of worrie tydligare än just nu men det går ju strålande MACD i veckografen fortsatt > 0 




OMXS_PI: hej vad det går enorm styrka på börsen behöver inte ens konsolidera inga varningstecken i graferna mer än att vi stigit snabbt och starkt.




Blackrock World Gold: våldsamt nedställ sista handelsdagen folk är snabba på avtryckaren nu för tiden. Svårt sia hur det slutar för ädelmetallerna och även GDX/COPX verkar vara på väg mot en säljsignal. Lite motsägelsefult kan jag tycka då jag tänker att om vi går mot ljusare tider borde metall efterfrågas?




Blackrock World Energy: energi såldes i veckan tydligen skall stålar allokeras mot vad som stiger och ingen bryr sig om vilka bolag som täljer guld just nu.





Lyckades inte kränga några av mina innehav denne veckan blev i stället några små köpstarter i Coor och TC Energy (här misstänker jag att jag kan få en lika seg resa som jag tidigare fick i Altagas?) samt lite Bear Nas100 X2 som jag systemhandlar. Min exponering mot energi/gruvor lyste rött igår får titta oftare på kontot utan dessa som tröst. Såg en del bolag jag är intresserad av rasade i veckan får kolla ifall jag kan göra något fynd bland dem fastighet och bank står högt på min säljlista just nu då de flesta är nära min TP kommer inte sälja alla bolag men hälften lär ryka om jag kan få mitt pris för dem. Måste titta på Hydrogen fuel cells sektorn igen tydligen satsar Linde på hydrogen och Linde är ju inget sketföretag. 8 öre från få sålt min Guld pos how about that nu rasade det istället f@ck. Får trösta mig med att en lång radda av betydligt bättre börshajare än mig verkar snett på det så man är i gott sällskap om inte annat. Ganska nöjd jag aldrig är All In eller All Out här kunde man suttit blivit i frånåkt nu fick man åtminstone en liten släng av sleven. Mest ångest över min kassa fasiken vad jag upplever cash tappar i värde brr men vad tusan skall jag köpa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar