fredag 10 februari 2023

Veckoläget 2022-02-11

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: tittade på tidigare ranger och de pågick mellan ca -300 till 600+ dagar vilket i detta fallet ger juli/augusti som kuriosa hålla koll på

  


  

Dow Jones: liknande läge här bröt upp Augusti 2022 o startade efter dippen september/oktober 2022 en ny högre range 




OMXS_PI: Intressant se var pågående rekyl stannar upp det ser väldigt bra ut och ingen rädder varken för krig, recession eller skuldberget.




Blackrock World Gold: råvaror överlag vacklar men gruvor lite extra och nu har jag sett de första tecknen på uppköp med egna aktier vilket enligt gruvklockan placerar oss i sälj-cykel.




Blackrock World Energy: full fight upp eller ned tror det hänger på om de klarar recessionen genom fantasi valuta och fantasi välstånd, börjar samhället på riktigt märka av inflation/arbetslöshet minskar kanske efterfrågan på olja?




Tänkte ett tag köpa lite fysiskt guld/silver men tusan vilken premie jämfört med spot vilket iofs är hittepå pappersvariant. Letar vidare bland utdelare då jag inte är helt övertygad faran är över flera intressanta objekt är nu på väg in på för mig köpvärda nivåer. Graflek med metaller hintade rätt rejäl rekyl dvs lägre än vad som jag hört snackas om bland gruvbullsen det är möjligt ädelmetaller kommer drabbas mindre än basmetaller men h.s.h ser jag det som temporärt och förväntar mig ljusare tider när väl världen vänder mot framtiden igen. Spanar lite efter konglomerat/investmentbolag hittade några namn jag skall titta närmare på även om deras utdelningar lämnade en del att önska. Fortsätter spana efter rekyl-/fynd-köp kanske kan byggsektorn nu få en rejäl tryckare så jag kan fiska in några favoriter? Vinstestimaten börjar skruvas ned men jag ser inga betänkligheter bland oss dumb money köpa fonder/aktier samtidigt som insiderförsäljningarna ökar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar