fredag 23 december 2022

Veckoläget 2022-12-24

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: fortsätter vackla nu börjar det höras röster FED kommer börja stimulera kanske redan Q2?

  



Dow Jones: håller sin trendkanal imponerande får se ifall vi tål en test av kanalens botten




OMXS_PI: tecken på styrka när RSI håller 40 men vi behöver upp och etablera oss över 65 för att solen skall skina




Blackrock World Gold: silver gjorde ett ryck men gruvbolagen darrade mest till får se ifall vi kan få en kraftigare rörelse i spotpriset guld/silver så gruvorna kvicknar till?




Blackrock World Energy: divergenser brott av trendlinje hintar försiktighet men bolagen kommer tjeena bra med stålar även på lägre nivåer




Växlade några aktier med framgång och tog hem lite vinst i Egetis T har förstås fler kvar jag siktar längre/högre med. Kan tagit Mini L SPX i tidigaste laget men bara en lite pos då huvuddagen för specken inträffar 27/12 där avgör jag ifall det blir action eller det blev en nitlott detta året. 4 dagar kvar har otrevligt med cash jag vill sätta i rörelse beställer ett ras i januari. Sugen på swedbank men till lägre pris om möjligt. Råvaror har det märkligt tungt med tanke på hur allt fler samtidigt säger sig fattas råvaror? Vad är det med de europeiska aktierna var håller min dipp hus jag tänkt använda köpa utdelande ETF t ex EHDV ser helst > 6% direktavkastning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar