fredag 16 december 2022

Veckoläget 2022-12-17

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: MACD allt svagare W frågan är om USD har kraft göra placering i US fortsatt bra eller kanske man skall tänka minst dålig?

  


 

Dow Jones: lite motsägelsefullt veckografen visar HH HL men dagsgrafen har utlöst en säljsignal i det kortare perspektivet




OMXS_PI: humöret tröt i veckan indikatorerna hintar rekyl, fortsätter ligga lågt året ut så jag är mest intresserad av hur rekylen utvecklas




Blackrock World Gold: ser inte helt tokigt ut hänger lite på om detta blir en normal rekyl efter en uppgång eller vi rasar ned i källaren säsongsmönstret hintar starkt årsavslut i Guld 




Blackrock World Energy: svagheten fortsätter blir det endast konsolidering eller lyckas etablissemanget snacka ned energipriserna? Kommer bevaka energi noga nu när vi går in i januari där det ofta finns styrka för XLE, min inställning tillsvidare är ladda lite mer energi om jag ser läget.





Lyssnade på en kunnig råvaruexpert i veckan och hans prognos var inte särskilt ljus när det gäller metaller dock trodde han en del på förbrukningsmetaller samtidigt som där fanns utrymme till mer nedgång både i aktier och råvaror. Sålde mina älskade BMW aktier i veckan känns inte idag som det kommer vara någon bilboom nästa år däremot fick jag höra att folk gärna reparerade och höll liv i sina gamla bilar vid recession vilket då borde gynna olika mekarbolag eller relaterat till detta. Nästa vecka måste jag vara skärpt sitter hoppas på både guldrally och snabbtjeen i US-indexen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar