lördag 10 december 2022

Veckoläget 2022-12-10

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: tjatigt med range ganska ok med utdelare under tiden

  



Dow Jones: ligga kvar i sina utdelare i brist på alternativ brukar inte löna sig väl hoppa mellan hö-tapparna?




OMXS_PI: harvar vid motstånd skall dumb money klå smart money? Fått månadssignaler köp på de svenska indexen men ligger lågt året ut före jag agerar on/off det handlar ju även om skatt på ISKEN.



Blackrock World Gold: hände inte mycket denne veckan väldigt skrikande från goldbugs jag är både långsiktig och spekulant har stor tro på förbrukningsmetaller



Blackrock World Energy: nothing to see here funderar en del på speck i energi har generellt valt högutdelande midstreamers





Väntar och väntar siktar på Larrys speck vid årslutet kommer ladda på den del svenska aktier ifall vi får en dipp dec/jan t ex Swedbank/Lundberg. På byggsidan tänker jag mig Peab,Inwido,Infrea,Uponor mfl kan bli bra läge köpa under våren tror jag? Dräller av billiga gruv/energi måste stålsätta mig har redan mer än nog. Inget direkt på nästa veckas meny kollar lite Agri-relaterat kanske köpa lite både faktiska råvaran och spadar/rullebör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar