fredag 28 oktober 2022

Veckoläget 2022-10-29

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: allt fler vill in på börsen nu börjar björnarna brumma om black monday etc

  


 

Dow Jones: stänger på ATH vad säger man om det




OMXS_PI: LL-LH-LL-LH... Starkare avslut denna veckan kanske orkar vi mot DMA200?




Blackrock World Gold: ädelmetallerna har det tufft, nu talas det om än djupare dipp än vi haft före det vänder uppåt? 




Blackrock World Energy: ATH kommentarer överflödiga




Funderat en del öppna ett vanligt konto med en mindre korg av fonder från olika sektorer som jag kan rebalansera någon gång om året. Healthcare favorit så länge det ser skakigt ut följt av energi, infrastruktur och metall så jag fiskar lite efter namn bland dessa. Snappade upp tips på IQQH europeisk variant av iShares Global Clean Energy ETF som presenterades som ett sätt spela på blockchain,sol mm alltså ny teknik för och med nya energier. IQQQ är en vatten ETF jag är intresserad av får kolla den lite närmare. Spännande namn nämndes senaste Daily opinion-> Shawcore, Carlisle Companies, Tractor Supply som jag tänker titta närmare på i helgen. Även Volvo fångade mitt intresse tyvärr vände marknaden upp så nu vet jag inte riktigt hur intresserad jag är men ryktet säger tunga forden överraskar positivt i amerika? Bra speck i nasdaq men sedan kom vändningen jag tänkt köpa i igen när jag var på jobbet så missade entre och rallyt får se vad som händer nästa vecka det är mycket på G just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar