fredag 7 oktober 2022

Veckoläget 2022-10-08

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Hoppet tändes i början på veckan men slocknade mot slutet. Försöker nu leta möjlig entre lång buden på statistiskt fördelaktig speck sträcker sig från alternativet 28 oktober till handelsdag 21/22 vilket jag tror blir in i november detta året?

  


  

Dow Jones: svårt stå emot köpklådan speciellt växande skaran aktier som nu får höga utdelningar och samtidigt delar ut låg del av vinsten lockar försöker hålla benhårt på teknisk signal före jag agerar.



 

OMXS_PI: LL-LH-LL-LH... letar nu entre i vissa av favoriterna inga signaler ännu dock men allt fler aktier är nu nere i min motiverade köpzon.




Blackrock World Gold: där bröt det upp nu får vi se hur uthållig denne rekylen är då jag för stunden har svårt tro det "värsta" är över. Verkar finnas köpintresse av större bolag som tjänar bra med stålar och samtidigt av (explorer) lottosedlar? Kul, har fiskat en del själv med småposter är beredd på återköp av vissa av dem. Fick ett utbrott i silver i veckan som just nu återtestas tycker dock responsen från silvergruvorna var blekare än jag hoppats.




Blackrock World Energy: oljekriget rasar Saudi sade vi ökar inte produktionen och tjoff drog oljepriset. Stort behov av både olja/gas just nu båda sektorerna klev tillbaka in i bull denne veckan och själv blev jag utan fyndköp.




Betsson nådde min säljnivå and some så den avtackades, vet inte vad det är med den aktien kanske kan det ta fart nu när jag gått ur den? Stort fan av midstreamers och deras utdelningar men nu börjar mer traditionella typer av verksamhet erbjuda utdelningar i samma nivå vilket jag både finner lockande och ser som varningssignal. Har en bunte aktier jag gillar men saknar köpsignal i så fortsätter avvakta med dem, generellt har jag fokus på Mini Futures samt ETF:r då jag gärna vill se lite mer bekräftelse för enskilda aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar