fredag 21 oktober 2022

Veckoläget 2022-10-22

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: rejält avslut börsens sista dag denne veckan och folk låter mer optimistiska än på länge kanske är det rally time på g

  



Dow Jones: Intresset verkar stabilt i både Dojan och USDSEK inte konstigt globalfonderna håller starkt nu känns det inte intressant skala ned i dem.




OMXS_PI: LL-LH-LL-LH... Ser spännande ut i veckografen med divergenser och omslag i indikatorer samtidigt som RSI höll 40 nivån, rekylen i dagsgrafen känns lockande testa nästa vecka




Blackrock World Gold: det syns inte i denne grafen men spot silver har haft några volymspikar det senaste och samtidigt har jag sett lite positiva rörelser i mina silvergruvor så något kan vara på gång.




Blackrock World Energy: dragkamp om olja/gas vilken sida kommer vinna? Enda problemet jag tänker på är att nu börjar väldigt många vara lyriska över energibolag och då brukar "marknaden" vilja ge dessa optimister en näsbränna, jag hänger med mina utdelande midstreamers är mest inne på att öka i vissa om det kommer ett ras längre fram.




Alldeles för tjoppigt för mig denne veckan blev bara en mindre CFD entre i Nasdaq100 fast jag hade en del planer på flera börsindex via mini futures. Väntar på TA signal i en del bolag och är inställd på skala av ännu mer om läget uppstår i både vissa fonder och vissa aktier. Nästa vecka blir spännande kanske såg vi starskottet USA i fredags men i vilket fall som helst nalkas vi månadsslutet och då hade jag tänkt mig en test av Larrys datumlir som fungerade bra förra året synd det inte är 100%, Märker av att US-placerare börjar allokera mot bric/sydamerika och europa gissar de diverserar för jag har svårt se någon tillväxtboom här i dagsläget. Håller lite span på KROP (jordbruksrelaterad etf) och även några enskilda aktier inklusive Veolia vilken jag får se ifall jag nappar på då jag kollade bolaget för en del år sedan och mest tyckte det var ett skitbolag då, läget verkar dock ha ändrats till det bättre så ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar