fredag 14 oktober 2022

Veckoläget 2022-10-15

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: volatilt jag hoppas på enkel spek efter Larry W:s statistiska datumar men siktar samtidigt på att börja smyga mig in i marknaden.

  



Dow Jones: Startskottet kan ha gått möjligt jag doppar tån i börsen kommande vecka.



 

OMXS_PI: LL-LH-LL-LH... tålamodet testas, yngre förmågor försöker pumpa igång tåget ihop med olika analytiker/experter




Blackrock World Gold: motorn spluttade host host även GDX och COPX hintar fortsatt svaghet




Blackrock World Energy: då testar vi juni toppen energibolagen visar bra styrka även när brent vacklar lite, gas är starkt




Energiaktierna håller uppe portföljerna. Norska Autostore Holding visade sig vara ett lyckokast så här långt nu börjar jag våndas över ifall en del aktier kan hålla året ut då jag även i år ser ut få bästa resultatet på mitt enda icke-isk konto efterskatt är väldans tråkigt. Återköpte American Pacific Mining som förstås fortsatte ned denne gången men det snackas mycket gott om framtiden för bolaget och en av ägarna har ökat sin personliga position med aktier så håller tummarna. Blev övertalad köpa SILO Pharma tyckte även det såg ut som där kunde vara en squeeze på gång men där högg jag i sten ser ut som jag får använda missen växla mot tidigare vinster på samma konto. Tror jag duttar in lite på mitt långkonto kommande vecka sitta där och titta på inflationen äter upp ens cash är lagom festligt. Väldig hype i sverige på kärnkraft självaste studsvik har repat sig en del men den tråkaktien har jag redan provat för en del år sedan så mitt spel på kärnkraften blir via ETF, Kraken, BHP Group samt Anglo America.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar