fredag 19 augusti 2022

Veckoläget 2022-08-20

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: vi klättrar vidare på the wall of worry

  


  

Dow Jones: mycket snack nu att det är retail som köper och kommer bli brända men har retail verkligen så mycket stålar så de kan suga upp allt smart money dumpar?



 

OMXS_PI: blir intressant följa och se ifall veckografen utvecklas till en I-HS börsen känns något klen jämfört med US men vi har förstås stor exponering mot europa.




Blackrock World Gold: ser illa ut och jag hittar inte mycket stöd bland andra gruvrealterade index/aktier





Blackrock World Energy: har resan återtesta toppen påbörjats kanske titta mindre på Brent Spot och mer på oljebolagen för vägledning?




Två försäljningar denne veckan en med vinst och en med förlust. Köpte nyligen lotto gruvjuniorer som visats sig vara ett lyckokast så nu får jag fundera ifall jag skall behålla dem eller casha hem vinsten? Köpte även en lotto uran kallad Kraken men den har inte varit värst lyckosam inga större poster så kanske ligger jag bara kvar jag har ju ganska gott om likvid redan. Börjar snegla på vissa short instrument då jag tror/hoppas på åtminstone rekyl ned på köpsidan ser jag inget just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar