fredag 12 augusti 2022

Veckoläget 2022-08-13

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Veckostängning på ATH vad säger man om det!

  



Dow Jones: många experter som blivit akterseglade talar nu om börskrasch och manipulation själv hade jag turen bestämma mig för att ligga kvar hoppas på att usdsek skulle fungera krockkudde och fick en börsuppgång på köpet bock och tack för det.




OMXS_PI: på forumen härskar börsfebern flera som troddes bränt sig är nu aktiva vid pumparna igen. Jag har ju mitt sätt tolka börstrend och på den långsiktiga sidan är vi då inte riktigt bull än.




Blackrock World Gold: den här har lång väg att klättra kanske kommer där ett inflöde när folk börjar allokera vinstpengar från nuvarande rally?




Blackrock World Energy: oljebullarna hörs allt oftare jag har svårt att se krympande efterfrågan skulle minska priset på olja/gas i dagsläget en återtest under hösten känns inte helt otrolig idag.




För mycket jobb denne veckan gjorde mest ingenting då börserna utvecklades till min fördel. Har fortfarande en del i första hand svenska objekt jag vill skala av och sedan omdisponera. Svider lite jag valde halvera innehavet i min svenska fond men better safe than sorry som de brukar säga och ca 50% vinst är inte helt tokigt även om jag nu fick mer cash. Börjat snegla på en del av mina framgångsrikaste amerikanoterade innehav får läsa på riktkurser mm för inte minst TMO som har presterat en vacker slant. Velar över Broadcom och WMvare skall jag våga öka eller ligga cool hoppas där kommer in en botten runt oktober? Funderar på att krympa Eolus Vind ännu mer även om jag redan flera gånger tagit hem ursprungsinsatsen problemet är möjligen hitta något annat köpvärt på längre sikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar