fredag 24 december 2021

Veckoläget 2021-12-24

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Såg mörkt ut ett tag men sedan kom traditionella julrally igång men det finns mycket worry i marknaden. 

  


 

Dow Jones: risk on risk off vet snart varken ut eller in och blir det julrally kan det rasa redan i januari bla bla bla ser inget konstigt ännu i graferna får självklart vara beredd på värsta scenario även om jag tillsvidare är positiv till börsen.



 

OMXS_PI: fin engulfing i veckografen lovar gott och 4 starka dagar rätt upp hintar optimism och aktieintresse kanske dags se över stoppar och vara beredd? Mycket jobb, bra med stålar trots corona, elpriser och nedstängningar jag undrar hur kan allt vara så bra när vanligt folk tycker motsatsen?




Blackrock World Gold: vi behöver bryta upp för att det skall bli intressant.




Blackrock World Energy: imponerande återhämtning  hänger ännu kvar i rangen.




Mini Futures och även CFD gick strålande denne veckan har kvar två mindre pos i Mini Long SP500 och Russel2000 som jag är beredd släppa måndag/tisdag om det stiger tillräckligt. Inga aktieköp denne veckan sitter hoppas de fina börskurserna kan hålla in i Januari då jag har flera aktier jag antingen vill lyfta över till ISK eller plocka hem vinst ifrån då jag försöker rensa i min portföljdjungel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar