lördag 18 december 2021

Veckoläget 2021-12-18

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: hände inte värst mycket trots alla skrik och optionsavslut.

  



Dow Jones: ser MACD på väg korsa ned från lägre nivå i dagsgrafen vilket förstärker divergensen ifall den fullföljer, sedan är förstås frågan blir det en rekyl mot trendlinje eller vidare ned efter varningen i MACD?




OMXS_PI: ganska orkeslös just nu men inget konstigt i dessa graferna. Hade man trott på vad som skrivs på forumen hade vi haft en spik rakt ned i abyssen men det är lyckoslantslirarna som fått en näsbränna av sina pumpmaskiner då ingen nappat utan sållt.




Blackrock World Gold: Vanlig vecka med mycket snack om katastrofer från guldbugs och nu kör vi så det ryker anhängarna zz zz zz




Blackrock World Energy: Tror jag gör sorti i denne fonden har ju diverse enskilda energi aktier som kan räcka.




Mini Futures trevlig sysselsättning när man väntar på riktning köpte även lite Robur Teknik A där jag vill ha lika insats som Avanza Global då jag ser de båda som mitt spel på USA. Nästa vecka bör något hända jag hoppas det händer på långsidan då jag är positivt inställd just nu men vi får se vad marknaden beslutar sig för att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar