fredag 3 december 2021

Veckoläget 2021-12-04

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: än så länge syns inget onormalt andhämtningar behövs när man klättrar uppåt.

  


  

Dow Jones: noterar MACD i veckografen vacklar lite vilket kan betyda orken tryter för DOW Jones men vi är fortfarande i positivt område enligt indikatorerna här.




OMXS_PI: hacka och splutta i veckan för att avrunda med stor röd Marubozu i fredagens stängning hinta resan ned är kanske inte över. Nu är det som så att det kommer stora pensionsinsättningar denne månaden vilket talar emot någon större nedgång men samtidigt har jag tidigare sett många passar på sälja av till dessa insättningar.




Blackrock World Gold: Det här ser inte bra ut vi behöver en vändning snarast. Håller stöden 320 och 300 fortsätter rangen annars kan det stunda ökenvandring. Samtidigt ganska konstigt marknaden är så njugg mot gruvbolagen som för första gången på länge har tjänat bra med stålar men kanske förväntar de sig metaller kommer rasa stort i framtiden och därmed intäkterna för gruvorna?




Blackrock World Energy: hade förväntat mig grafen skulle se betydligt svagare ut men hittils har sektorn hållt emot trots massiva kampanjer inte minst från politiker som vill branschen skall producera energi till kostnader de inte kan överleva på!




Lite speck i CFD var allt det blev denne veckan men allt fler aktier jag är intresserad av närmar sig nu områden jag kan tänka mig köpa i och en del är redan där vilket gör jag mest väntar på en bottenformation före jag tar beslutet. Jag kan inte avgöra ifall ekonomers och politikers printande av stålar kommer få börsen rasa då alternativen är få för flertalet som försöker spara sina slantar får helt enkelt vänta se hur det utvecklar sig och ifall jag får mina säljsignaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar