lördag 27 november 2021

Veckoläget 2021-11-28

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: föll snabbt i fredags kan inte påstå jag så här långt är särskilt orolig för börsens framtid och tycker reaktionen var mer ett sätt passa på ta vinster och eventuellt allokera om portföljerna något.

  


 

Dow Jones: lyckades överraskande nog stänga högre än veckan tidigare trots fallet i fredags lät som domedagen hade kommit ser inget i graferna som jag upplever som konstigt det är väl bara fortsätta övervaka och åka med.




OMXS_PI: får hoppas MACD W snabbt vänder uppåt annars får vi nog vara beredda på mer nedgång, personligen tycker jag vi ligger illa till då vi är ganska beroende av england/tyskland som drabbats hårt och är inne på nedstängning.




Blackrock World Gold: föll tillbaka under veckan men repade sig något då Corona skräcken fick grepp över börserna vi behöver ta ut 380:- för att kunna känna oss mer optimistiska.




Blackrock World Energy: ser fortsatt lovande ut med tanke på de massiva kampanjer olika regeringar för mot att få ned oljepriset kanske får vi se en nedgång nästa vecka ifall nedstängningar och andra tillväxthämmande insatser tilltar.




Ökade med några Dow Inc där jag tycker FA ser allt bättre ut oturligt nog kom raset strax efter jag köpt men vad kan man göra? Tog första starten i Emergin market ETF och även en för Brasilien men vågar inte satsa någonstörre summa utan ser det mest som komplement till andra innehav. Råvarorna jag följer gick inte riktigt som jag hoppats kanske går det bättre nästa vecka eller så får jag nog stänga mina positioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar