fredag 12 november 2021

Veckoläget 2021-11-13

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: syns inget annat än styrka kanske julrallyt kom tidigt i år?

  



Dow Jones: korsar MACD upp i veckografen adderar det till styrkan i prisgrafen.




OMXS_PI: stockholmsbörsen kvicknade till satte nytt ATH. Melt up har vi snackat om i flera år känns inte viktigt tala om det längre..




Blackrock World Gold: stark vecka för gruvor/ädelmetaller nästa motstånd 380:- Vill gärna se MACD i veckografen tar sig över 0 och att vi håller oss över 360:-




Blackrock World Energy: tills jag vet bättre tolkar jag grafen som att vi bygger en flagga vilket lovar möjlig mer uppsida, just denne fonden har tidigare under flera år hoppat mellan 140-180 så utrymme finns. Energibolagen tjänar rejält nu hoppas folk inte går för mycket på ifall det kommer någon mindre dipp i energipriset där är goda marginaler så här långt.




Allt verkar rusa jag är tyvärr inte med på allt men har passat på justera vidare i mina portföljer och denne veckan städades ett fastighetsbolag ut inte för jag behövde pengarna eller oroade mig för bolaget utan mer för att minska ned antalet olika bolag jag har och fler bolag står på tur casha hem. Allt fler bolag ligger nu långt inne i mina TP zoner vissa kommer åka andra blir svårare skilja sig från så en del av helgen kommer gå åt uppdatera mina guesstimate för de bolag jag minst vill sälja för att se ifall jag skall sikta högre. Många aptitliga bolag inom energi/gruv men jag får avstå då jag redan har mer än vad som skulle anses förståndigt av dessa bolag. Funderar på Emergin market via ETF:n VFEM och kanske även Brasilien via FLXB i övrigt har jag svårt hitta något som lockar så det får bli läsa andras "tips" kolla vad som går göra via TA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar