fredag 5 november 2021

Veckoläget 2021-11-06

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: ATH och domedagsprofeterna är ute igen i graferna signallerar indikatorerna välmående så skall det bli någon kraftigare nedgång får den komma oväntat och snabbt i dagens läge.

  



Dow Jones: ATH grafen liknar SP500 finns inte mycket tillägga




OMXS_PI: har varit lite segare än US men kanske hittar de större placerarna hit nu?




Blackrock World Gold: divergens i veckografen ger visst hopp men vi behöver fortfarande bryta upp för att solen åter skall skina.




Blackrock World Energy: 4 veckor utan något speciellt händer kanske dags skala av lite från fonden då jag även har enskilda olje/energi-aktier? Oljebullarna är lyriska trumpetar ut betydligt högre oljepriser nästa år och de kan få rätt då oljerelaterat har haft ekonomisk press på sig under ett bra tag och därmed har de inte prospecterat eller startat upp tillräckligt med nya fyndigheter.



OJ ser ut gå i stöpet nåja kan inte vinna alla. Petat lite med innehaven sållt en del jag tänkte kan ha nått vägs ände för denne gången börjar bli lite sugen på Majs och kanske även Vete mest lockar Majs vid en återtest av utbrottsnivån. Kan inte komma på någon aktie i dagsläget jag är köpsugen på tvärt om börjar allt fler når min säljtarget får se hur jag gör med dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar