fredag 22 oktober 2021

Veckoläget 2021-10-24

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: vad jag förstår är det nu retail och andra eftersläntrare som hoppar in på marknaden och de skall visst ha gott om stålar vid sidlinjen sägs det? Ser bra ut så här långt rapporterna har varit skapliga och hypen är tillbaka.

  



Dow Jones: i dagsgrafen är nu köpsignalen officiell och i veckografen jobbar MACD på att korsa uppåt, ser positivt ut.




OMXS_PI: full fart norrut flera bra rapporter ihop med FOMO gav ett lyft.




Blackrock World Gold: något större intresse för Guld denne veckan och även GDX hängde kvar i positiv zon, första uppticket i veckohistogrammet så hoppet lever.




Blackrock World Energy: börjar tappa fart kanske behövs en konsolidering innan vi fortsätter.




Mindre köp av både vanlig US fond och även ETF:n GMVM som är fördelaktigare än HDLV ifall man tror på offensiv US börs, lite snabba cash på introduktioner, kanske har jag väntat bort läget i OJ får se nästa vecka, blir inte klok på VETE just nu och för att inte tala om Majs. Funderar på ifall jag skall ta hem kaffe som jag trots allt har gott hopp om, behöver en dipp snart då jag blev frånåkt i vissa aktier jag tänkt öka i, kommer inte dippen får jag ta det som en man köpa dyrare än jag tänkt mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar