fredag 8 oktober 2021

Veckoläget 2021-10-09

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: 7 veckors konsolidering i våras och vi har 7 veckors konsolidering nu blir det repris?

  


 

Dow Jones: köpsignalerna kommer in i dagsgrafen endast upp över molnet som återstår för full pott.




OMXS_PI: fyndköparna och bottenfiskarna kunde inte stå emot de nedpressade priserna så veckan stod i stort sett still men säljsidan har fortfarande visst övertag även om det känns som vi kan i stort vara klara för denne gången.




Blackrock World Gold: försök till lyft pågår men vägen tillbaka är lång, gruvor är ibland de billigare aktierna där finns just nu med bra intäkter och låga värderingar vilket borde ge lite lyftkraft? Ser ut som vi kan få dubbel divergens mot priset i veckografen om nu bara MACD och signallinjen slår om på högre nivå ihop med histogrammet.




Blackrock World Energy: förnyad signal från MACD i veckografen men oljan har sladdat i veckan så kanske lurar en rekyl runt hörnet, jag siktiar mot 16o:- så får jag se ifall den når dit.




Många köpstartade denne veckan jag har mest samlat kandidater bland aktier och fonder då jag väntar på vissa signaler men mycket är redan i min köpzon så det ser ut som nästa vecka blir en köpvecka för mig. Frånåkt i vetet saknar signaler i majs och apelsin men kaffet lever fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar