fredag 1 oktober 2021

Veckoläget 2021-10-02

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: vi har fått en september dipp som så här långt påminner om dippen april/maj (1) (2) Chikou Spans avstånd till priset sägs beskriva momentum dvs större avstånd starkare momentum (3) MACD befinner sig ovanför 0 vilket tolkas som bullish område men medelvärdena har vänt ned vilket jag då i veckografen tolkar som man skall vara försiktig med köp. Obs endast hur jag brukar tolka just dessa indikatorerna.

  


 

Dow Jones: vi har fortsatt HH-HL i veckografen men samtidigt anses att när MACD och Histogrammet samtidigt sätter lägre toppar när priset stiger som starkare signal time will tell




OMXS_PI: fortsatt säljpress på stockholmsindexet svårt veta om/när botten är inne men det är en bit upp innan vi får förnyad köpsignal genom att indexet bryter upp över tidigare topp från augusti.




Blackrock World Gold: ser inga signaler på trendvändning i indikatorerna finns en spinning bottom i veckografen som kan hinta rekyl i nedgången sedan får vi se vad som händer.




Blackrock World Energy: härligt med en stängning över junitoppen samtidigt som MACD korsade upp i positiv zon (>0) ser lovande ut




Köparna heta på grötan kanske har vi avklarat dippen tidigt även denne gången och andra sidan har oktober precis börjat där botten historiskt brukar sättas och börsnyåret startar. Varit inlagd denne veckan så inte hunnit med börsen men sitter på köpknappen då allt fler av aktierna jag är intresserad av nu är nere på mer attraktiva nivåer. Ser att VETE skenade uppåt i veckan så där hann jag inte komma tillbaka fick sälj även på OJ och tog hem lite vinst där, OJ tror jag mycket på så jag misstänker ett återköp kan bli på högre nivå än jag sålt :(  Kaffe enda kvar i min 4-ling Majs,Vete,OJ hoppas snart kunna fylla på.

Energi sägs leda börsen och då den ser positiv ut ser det ljust ut för börsen samtidigt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar