fredag 15 oktober 2021

Veckoläget 2021-10-15

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: ser positivt ut och ett upptick i veckohistogrammet skulle stärka den bilden

  



Dow Jones: stretar vidare uppåt inget att tillägga.




OMXS_PI: marubozu liknande stängning i veckografen ihop med upptick i veckohistogrammet visar stort intresse för svenska aktier FOMO blir nog avgörande för ifall det fortsätter rakt upp eller vi får se vinsthemtagningar/allokeringar på vägen.




Blackrock World Gold: tappade sista dagen såg annars lovande ut stor del av veckan. intressant se hur gruvbolagen allt oftare går ihop i stället för att köpa upp varandra. Ädelmetaller och dess gruvor inte mest populära för flocken just nu men förr eller senare letar de sig hit när de letar billiga aktier som kan ha uppsida.




Blackrock World Energy: fortsätter sikta mot 160:- samtidigt som pressen på olja/gas-priset blir allt starkare, flera av energibolagen tjänar duktigt med dagens priser vi får se hur marknaden tar emot rapporterna.




Köpte under veckan lite småbolagsFond och ökade något i en teknikFond tog lite vinst Xact Björn och hyvlade på UROY annars en skitvecka på mitt CFD-trejdande sickade när jag skulle sackat och vice versa. Närmast komiskt jag ett antal gånger per år åker dit på simpla nybörjartabbar efter 30+ år jag har förmodligen någon glappkontakt i huvudet då jag gjort vissa av samma tabbar flera gånger genom åren. Lyckligtvis gör jag dem alltid med små insatser så det är mest fåfängan som får sig en törn :) Men väx gärna upp någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar