fredag 6 augusti 2021

Veckoläget 2021-08-07

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: stängde på ATH allt är frid och fröjd så här långt.

  


 

Dow Jones: ATH här med dock ser man lite varningstecken i vecko MACD. Snackas en del att jänkare inte skall förväntas värst mycket tillväxt de kommande 10-15 åren och "reken" för dom är öka med emergin market? Blir intressant se vad som händer t ex utlänningarna kanske köper upp vad jänkarna själva eventuellt skalar ned på?




OMXS_PI: en av världens bästa börser the only way is upp :) fungerar ju faktiskt rätt bra fiska dippar köpintresset verkar massivt så även om några roterar ur vissa sektorer verkar andra rotera in i dem strax efter.




Blackrock World Gold: hände inte värst mycket i veckan i denne grafen men flera index inom gruv/energi visade svaghet. Vill gärna se MACD i W tar sig upp över 0 för att jag skall känna hoppet spira.




Blackrock World Energy: fortsatte konsolidera, snacket om att vi behöver mer energi fortsätter.




Säkrade insatsen i både Investor och Latour vilka självklart tackade mig med att fortsätta uppåt :) Senaste jag läste är att undvika defensiva sektorer typ util,healthcare,staples och satsa finans,industri,sällanköpsvaror. Min kassa sväller kommer inte öka i guld/energi där jag allt mer svängt över till streamers/royalty i stället för enskilda bolag. Vete+kaffe+juice fortfarande på plus även om t ex kaffe tappade en del, kör utan hävstång så hänger kvar tills jag tappar tron på att de kan fortsätta upp på sikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar