fredag 13 augusti 2021

Veckoläget 2021-08-14

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: mindre divergens i histogrammet kanske får vi en paus i uppgången liknande den i Maj, Don't Fight The FED.

  



 Dow Jones: ichimoku signalerar i veckografen allt ser bra ut och Chikou Span säger bra momentum allt fler börjar sukta efter rekylen som uteblivit så här långt :)




OMXS_PI: går från klarhet till klarhet många verkar roterat ut från tech/spel till industri/finans utan något hack i grafen.




Blackrock World Gold: vågar inte hoppas på mer än en rekyl upp mot tidigare stödzon ser mest ut vi kommer testa 310-320 och då får vi se om det fortsätter söderut. Oroväckande gruvorna känns betydligt svagare än spotpriset på guld trots flera av dem gjort fina vinster i år.




Blackrock World Energy: verkar pågå en dragkamp mellan politiker som vill ha billig energi och energibolagen som vill behålla de högre priserna. Hände inget i veckan som gjorde läget tydligare utan det kämpas runt mittläget mellan bear och bull.




Efter ett någelunda ras i Elux tog jag en startposition i Elux under veckan så får vi se ifall jag bygger på positionen fram till den generösa utdelningen som utlovats i höst ca 9%-10%. Risken finns att folk redan handlat vitvaror under coronan vilket då kan få Elux visa sämre siffror kommande kvartalen men just nu känns den enligt min FA inte super dyr om än inte tokbillig heller. Har tänkt mig en Wham! Bam! Thank You Ma'am! så får vi se om lady luck ler mot mig i detta fallet.  Vete+Juice+Kaffe lever ännu även om det blev lite slirigt, slits lite mellan ta vinst och hänga kvar då jag tror på mer uppsida men kanske inte utan en rekyl nedåt före. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar