fredag 27 augusti 2021

Veckoläget 2021-08-28

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: det rapporteras om rekordlåga volymer under sommaren men ingen dipp i sikte "alla" har gott om stålar

  



Dow Jones: varken kaos i världen eller terrordåd påverkar "marknaden"




OMXS_PI: gut säger börsen kändes något tunn i veckan kanske har utlänningar varit mindre aktiva under sommaren? Fina rapporter i flera fall!




Blackrock World Gold: Gold Bulls kämpar på försöker prata igång gruvorna som tjänar bättre än på flera år men yngre verkar vända sig till Crypto i stället för ädelmetaller. Dagsgrafen ser inte helt tokig ut vi får se om vi kan få en bottenformation de kommande dagarna och in i september.




Blackrock World Energy: energi och industri nämns som de få sektorer som är prisvärda men ingen verkar hittils nappa på energi i någon större utsträckning.




Sålde en surdeg med lite profit i veckan annars har det varit lugnt från min sida. Jag överväger ta entre i vissa aktier även om dippen uteblir i september/oktober det känns som förslösade pengar ligga i cash. OJ,Coffee och Wheat hänger i även om det sputtrar lite emellanåt kanske borde jag ta hem vad vinst jag har och hoppas på ta ny entre vid annat läge? Möjligt jag ökar något i asien nästa vecka dels har jag ingen större position där och vi har en hygglig dipp som iofs kan bli långvarig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar