fredag 5 februari 2021

Veckoläget 2021-02-06

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: i kanaltaket återstår att se om den är redo bryta över eller tar sikte mot kanalbotten som tidigare.



Dow Jones: illustrerar väl climbing the wall of worry, tendensen till divergens finns kvar men har inte visat sig i priset ännu.



OMXS_PI: ATH efter ATH pengarna verkar flöda till börsen där alla undrar när kommer dippen.



Blackrock World Gold: priset får allt svårare stanna upp vid min stödnivå enda hoppet ser jag i MACD där styrkan i nedgången ser ut mattas av.





Blackrock World Energy: säsongsmönstret för olja hintar botten i februari/mars för att sedan stiga fram till sommaren och vi har ju en högre botten i dagsgrafen vilken tänder hoppets låga.




Usel diciplin fiskade in Ingredient trots jag svurit rensa ut och mer koncentrera mina portföljer, får se om jag tar hem den lilla vinsten i aktien nästa vecka eller behåller den. Blandat på speckfronten det är festligt hur vissa objekt t ex just nu valuta ser ut fungera endast periodvis = alltså hur kan det vara att inte samtliga index/valuta/råvaror osv fungerar samtidigt TA som TA resonerar jag? Index fungerar för tillfället råvaror och valutor är ett fiasko snacka om nollsummespel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar