fredag 26 februari 2021

Veckoläget 2021-02-27

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Skriken på ras blev allt högre men grafen brydde sig inte mycket, svårt hitta något man upplever som billigt i dagens marknad kanske är det en ny "normal" vi befinner oss i.

  



Dow Jones: vi klättrar vidare uppför wall of worry mycket svårt stå emot FOMO trots alla år man hållt på.




OMXS_PI: ser fortsatt bra ut konstigt med tanke på alla olyckskorpar som kraxar hur dåligt det går i vår omvärld?




Blackrock World Gold: läget snarast förvärrades i slutet på veckan inga livstecken i G2X/GDX som ger hopp och jag ser nu även mina streamers/royalty börjar tappa terräng. Goldbugs skriker allt vad de kan vilket ofta betyder mer nedsida så jag tror det dröjer tills de tystnat innan vi ser en riktig vändning.




Blackrock World Energy: GAP stängdes lite här och var men nu börjar dolda krafter lägga moteld till den för många av oss överraskande uppgången, säsongsmässigt skulle vi haft en botten ungefär nu för att oljan sedan skulle stiga till framåt sommaren men vi lever i upp&ned-vända världen så kanske blir det motsatsen fram till sommaren nu? 





Ingen action på långsiktiga kontona denne veckan de aktier jag fiskar efter vill inte riktigt ned till min köpszon så kanske blir jag utan denne gången?  Speckandet gick bättre denne veckan färre men bättre fungerade väl denne veckan faktiskt såg jag flera missade spex men då jag inte heltidstrejdar är jag inte överraskad utan mest tårögd av missade möjligheter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar