lördag 13 februari 2021

Veckoläget 2021-02-13

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: en spinning top i kanaltaket och enligt killen på Pattern Site ser han ingen som helst nytta med detta ljuset ;) han menar det kan gå hur som helst när det fortsätter.




Dow Jones: finns inget tillägga same ol same ol



DOWJ


OMXS_PI: hypen kring pandemin börjar lägga sig och med sommaren kommer förhoppningsvis stimulanserna som kan ge börsen än mer lyftkraft, ser bra ut så här långt.




Blackrock World Gold: spotpriset på ädelmetaller har rört sig det senaste men jag ser inte samma reaktion hos gruvorna? Vissa menar att gruvorna har mer konsolidering att göra där bolag konkar och/eller slås ihop med andra.




Blackrock World Energy: vet inte om det är renewable som spökar om så kanske denne fonden behöver ändra sitt innehav för att bättre spegla world energy?





Flyttat över en del gratisaktier till min nya ISK men väntar fortfarande på rätt signal göra min första trejd i denne mer spekulativa ISK.  I långliggarISKEN gör jag nu en mindre påfyllnad av industrivärlden, Investor, Latour, Resurs Bank, Kina Fond och Siemens då jag känner mig något stor i cash för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar