fredag 30 oktober 2020

Veckoläget 2020-10-31

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: vi är fortfarande inom trendkanal i veckografen men MACD verkar på väg korsa över nedåt, i dagsgrafen åkte vi under molnet men det ser ut som vi fortsätter konsolidera sidledes.



Dow Jones:  Dow svagare och nere i molnet i veckografen plus MACD kan göra en Zeroreversal nedåt vilket varnar för nedrekyl, dagsgrafen är redan i nedgång nu gäller det har koll på stoppar samtidigt leta fyndköp ifall de dyker upp.



OMXS_PI: en rekyl verkar stå i korten ser närmast normalt ut och förväntar mig inte just nu några större sensationer




Blackrock World Gold: Stängde under trendlinje i veckografen och en metod measured move siktar då på 340 vilket är nedre delen av mitt inritade stödområde där får jag hoppas det tar stopp annars kan vi ha trendskifte.

 


Blackrock World Energy: vi bröt under $40 brent nu ser det värre ut än på länge, hade inte riktigt förväntat mig vi skulle nå hela vägen ned till marsbotten men nu är vi där och fortsättning kan följa.



Fyndfiskat lite småposter jag hoppas på inför framtiden spänningen stiger kommer de verkligen ösa ut alla de pengar som folk förväntar sig, inget pengaregn då kan det bli nedgång på riktigt även om historik visar att index som når tillräckligt högt(mins inte om det var 68% eller 73%) i rekyl upp efter ras sällan i USA går under botten där det startade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar