fredag 16 oktober 2020

Veckoläget 2020-10-17

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: något högre veckostängning och jag ser inga större hot bland de andra laggande indikatorerna ännu mer än att de är ganska svaga.

 



Dow Jones:  även här stängde vi högre och på webben upprepas att allt fler indikatorer stödjer ekonomisk tillväxt i USA.



OMXS_PI: fortsätter klätta uppåt på wall of worrie jag gillar läget utan att förstå börsen kan vara så yster när ekonomin i europa närmast är dyster.



Blackrock World Gold: om det är en flagga vi ser i veckografen är potentialen från ett utbrott uppåt ca 100:- men än så länge ser vi lägre högsta lägre lägsta i dagsgrafen.



Blackrock World Energy: från bullish engulfing förra veckan till en insideweek denne gången ;) vi kan bara hoppas energi snart börjar bygga en botten. Oljebolag och bank sägs gynnas i fall Trump vinner valet, renewable, vårdrelaterat och världshandeln påstås gynnas om Biden vinner valet?


Fiskade in lite BGF world energy återstår att se om jag var ute lite väl tidigt med det köpet(varför tror jag det går pricka botten?) några små ökningar i vissa företag och en köpstart i ett mindre företag inga klipp så här långt får nog börjar följa de yngre placerarna som handlar aktier jag inte ens hört talas om som sedan flyger iväg hundratals %.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar