fredag 9 oktober 2020

Veckoläget 2020-10-10

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: stark avslutning med högre stängning i veckografen andas optimism samtidigt som allt fler andra indikatorer pekar bullish.


Dow Jones:  trendar vidare uppåt men dollarn har pressats i veckan och därmed blir resultaten mindre positivt än i lokal valuta


OMXS_PI: ATH ser riktigt bra ut passar på kasta in en brasklapp: det kan falla närmare 20% utan att släpande medeltalet i dessa grafer bryts de är endast till för stöd vid beslut och inte köp/sälj-signaler. 


Blackrock World Gold: köparna dök upp tidigare än vad jag förväntade mig så rekylen så här långt något mindre än väntat vi handlas dock under molnet i dagsgrafen så det är kanske tidigt blåsa faran över även ifall det är en rejäl bit ned till trendvändning.


Blackrock World Energy: bullish engulfing i veckografen kan hinta rekyl för bottenfiskaren om inte annat faktiskt en av de få positiva tecken man sett i denne grafen på länge. Transporterna rapporteras ha ökat vilket kan vara en signal om att där kommer en positiv utveckling även för energi! 


Sålde ett par innehav som gick över min TP tyvärr fick jag se dem genom mina krokodiltårar fortsätta upp :( Mest TA för min del får kanske ta en närmare titt på energibolagen under helgen även om jag redan har en klatt i sektorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar