fredag 2 oktober 2020

Veckoläget 2020-10-03

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: webben är full av domedagsprofeter och optimister som trumpetar sina prognoser men marknaden har inte brytt sig så här långt och hittills befinner vi oss i positivt område.


Dow Jones:  stängt 2 veckor över MA200 inger hopp ser ut som chansen till att vi går mot bättre tider ökar speciellt om vi kan utmana och etablera oss över de tidigare topparna från juni och början september


OMXS_PI: marknaden inte redo ge upp vid toppmotstånd det var fortsatt köpintresse i veckan.


Blackrock World Gold: MACD varslar om nedgång i båda charten helst skall vi hålla oss över 340 - 360 nivån eller åtminstone inte bryta ned under, de två gruvrelaterade indexen jag tittar på kämpar för hålla sig i positivt område.

 


Blackrock World Energy: energi får tummen ned i en någelunda god marknad hur skall det då se ut ifall börserna vänder ned fram med vitlök och vigvatten. 


Mindre aktiv med trading denne veckan det lilla jag gjorde gick bra. USDSEK gjorde sitt men nu sitter jag tittar på rekylen undrar ifall jag skall prova igen sikta mot minst där vi toppade ut för någon dag sedan. Intressant se marknaden inte brydde sig särskilt över Trumps påstådda corona kanske körs allt av AI numera vad vet jag. Lundin Energy är nu i min köpzon får se om jag agerar eller hoppas på än lägre kurser, känns inte som pågående rekyl ned nått botten i gruvrelaterat är dock inte helt ur och känner ingen brådska öka utan lite mer TA tecken till stöd för en vändning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar