fredag 25 september 2020

Veckoläget 2020-09-26

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: i veckografen har vi en svagt stigande kanal och i dagsgrafen är MACD nära göra en zero line reversal vilket om den fullföljer hintar vi kan få en positiv börsvecka, spännande. 


Dow Jones:  liknande utveckling här och skillnaden mot indexen i lokal valuta beror på att kronan försvagats den senare tiden det är bara att tacka för bjudningen.


OMXS_PI: orkade inte upp till ny ATH denne veckan och nu kan man ana en dubbel topp som kan hinta en nedgång, indexet befinner sig fortfarande i positivt område då vi handlas rejält över MA200.


Blackrock World Gold: kan vara dags för rekyl ned och då får vi se om stöden MA200 och zonen 340-360 tar emot eventuella nedgången, inget konstigt med rekyler priset och släpande medelvärden brukar vilja minska avstånden när de blir för stora.

 


Blackrock World Energy: från illa till sämre ser inte ut som där kommer någon återhämtning i ekonomin trots allt pumpande? 


Mitt indexhandlande var katastrof denne veckan jag sickade när jag skulle sackat och vice versa men turligt nog drog äntligen USD/SEK norröver som lite plåster på såren. Har svårt att placera likviden och är beredd på skava av lite vinster i vissa placeringar om det rusar uppåt, får bevaka vidare se ifall jag hittar något matnyttigt har inga bättre ideer. Fortfarande intresserad av CVX där nu en "aktivist fond" lagt sig i köpet av Noble Energy vi får se hur det avlöper jag blir betydligt mindre intresserad utan Noble Energy däremot börjar nu Lundin Energy närma sig köpvärda nivåer hoppas jag inte väntar för länge och missar läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar