fredag 11 september 2020

Veckoläget 2020-09-12

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: som att titta på färg torka :) Som tur är finns det enskilda aktier att fiska och intradags handel man kan ägna sig åt tills vi får en tydlig trend upp/ned

 


Dow Jones:  buden haglar, sektorrotation, bonds, cash, gold ..... Dojan glider vidare i sidled :) Är glatt överraskad min enda USA-fond faktiskt trendar uppåt tillskillnad från Dow här.



OMXS_PI: stretar sig vidare uppåt trots ansträngd omsättning och vinst men vem bryr sig vi är alla lyckliga idioter 



Blackrock World Gold: intresset för gruvor är stort och nu rör även de vanliga metallerna på sig.



 

Blackrock World Energy: följer energi på en del andra grafer och det ser inte särskilt bra ut men som alltid ökar chansen hitta något man tidigare tyckt varit för dyrt till mer sunda priser. Den dagen det vänder upp kommer där vara stor brist på olja,gas osv.. vilket kommer visa sig i energibolagen.



Sålde 2 surdegar denne veckan trots jag egentligen gillar företagen, nu ligger de på återköpslistan vid ett lämpligt tillfälle. Kassan växer och med den min ångest över att jag har svårt hitta något placera i som jag tycker är prisvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar