fredag 4 september 2020

Veckoläget 2020-09-05

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Trots ganska hastiga nedställ i veckan gick inte skräckindex i taket då folk räknar med centralbankernas stålar i kombination med frånvaron på alternativ försöka bevara värdet på sina sparslantar med. 


 

Dow Jones:  Volatilt men kroppen på veckoljuset flyttade sig inte mycket, notera medelvärdet pekar nedåt.



OMXS_PI: Hade det inte varit för alla artiklar om domedagen tycker jag OMXS_PI ser ganska normal ut dvs det går upp sedan behövs konsolidering/rekyl före vidare uppgång?  Det kan förstås braka rätt ned om börserna generellt vänder nedåt.



Blackrock World Gold: För min del överraskande styrka i gruvorna hade förväntat mig lite djupare dipp än vi fått så här långt.



Blackrock World Energy: Det ser allt värre ut för energisektorn och än värre skall det bli enligt olyckskorparna men förr eller senare blir det oljebrist frågan är bara när.



Väldigt svängigt denne veckan men inga dumbmoney verkar oroa sig utan pilar in på börserna vid snart både toppar och rekyler? Själv börjar jag känna mig frånåkt letar med lykta och ljus något lägga stålarna på men hittills har det blivit mest småspek med mindre belopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar