fredag 28 augusti 2020

Veckoläget 2020-08-29

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Trots allt starkare krona stiger nu SP500 även i svensk valuta, olyckskorparna är snabbt på plats med varningar men de indikatorer jag använder är positiva till börsen så här långt melt up eller ej. 



Dow Jones: Det goda börshumöret syns här med även om blygsammare, den påstådda sektorrotationen verkar till viss del uteblivet och teknikaktierna drog iväg som vanligt.



OMXS_PI: något segare än vad jag förväntat mig trodde vi skulle återtestat 720 vid detta laget men vi är i positivt område och även om MACD visar divergens håller vi oss över 0:an så signalen är kanske att vi konsoliderar för att kunna rycka vidare upp längre fram?



Blackrock World Gold: eftersom jag är lite goldbug själv kan jag bara säga imponerande!  Varningstecknen är där i form av divergens i histogrammet och spännt gummiband, det går även tolka en HS i dagsgrafen som ifall den är riktig hintar fallhöjd mot 360-ish. Gruvor verkar allt mer populära och det brukar betyda även metallerna går upp.



Blackrock World Energy: pågår ett intensivt arbete snacka upp energisektorn men än så länge har de inte lyckats sälja in sina ideer till investorerna kan dock vara en tidsfråga innan de får liv i sektorn nu när inte fundamenta spelar något roll längre.


Inte mycket till dipp i gruvsektorn för de bolag jag är intresserad av och Chevron har inte ännu tillräckligt med motvind för att komma till min köpzon men på den positiva sidan denne veckan verkar Avanza Bank utvecklas till min fördel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar