fredag 7 augusti 2020

Veckoläget 2020-08-08

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500:  Vi fick fyllt ett sista GAP i veckan nu spekuleras det i både jätteras och fortsatt rally själv är jag trendföljare och väntar på en rörelse upp/ned


Dow Jones: jobba mot hindren på ovansidan de stora traditionella storbolagen har det kämpigt kanske beroende på den s.k. nya ekonomin som bygger mer på framtidsförhoppningar än faktiska resultat?


OMXS_PI: Ser förhållandevis pigg ut nu måste vi utmana toppen från Februari för min optimism skall hålla i sig.


Blackrock World Gold: Det sägs bullion banks som har stora negativa positioner i Guld har problem och jobbar intensivt få ned guldpriset med "pappers" guld? Vi har nått min gissade 460:- nivå allt ser bra ut men indikatorerna börja hinta vi kan stå inför en rekyl eller konsolidering som jag hoppas kunna använda öka något i vissa positioner.


Blackrock World Energy: Inga livstecken här jag tror dock oljan har en framtid längre fram och då kommer överskottet vi har idag förbytas till underskott och möjligt olje rally.


Är underinvesterad i teknik hänger helt enkelt dåligt med i vad som är hot och vad som är not, inledde en mindre köpstart i investmentbolaget Prosus som har teknik fokus känns trots jag upplever aktien som något dyr(kanske normalt?) som ett spännande alternativ till en teknikfond. Chevron står på min önskelista ifall aktien blir billig nog och återköp i Carlyle om den kan gå ned en $10 😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar