lördag 1 augusti 2020

Veckoläget 2020-08-01

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500:  Rangen fortsätter och antalet aktier över MA200 är fortfarande större än 50% (men inte mycket).




Dow Jones: Framgår lite tydligare av Dojan att allt inte står rätt till själv försöker jag leta fynd då allt fler intressanta aktier är på väg mot för mig intressanta nivåer.





OMXS_PI: Intressant detalj är att vi i veckografen ser en s.k dold säljsignal och i dagsgrafen en mer traditionell divergens mellan priset och oscillatorn, kanske värt hålla i minnet för att undvika bli överraskad ifall det vänder söderut?





Blackrock World Gold: Allt fler verkar leta sig till ädelmetaller vilket även drar med sig gruvbolagen upp men ännu ser inte jag någon riktig bonanza bland gruvaktierna även om de gått starkt ett tag nu. Hoppas för egen del kunna öka på i några av mina favoritgruvor men än så länge kommer köparna in väl tidigt och håller priset lite över vad jag hoppas kunna köpa på.





Blackrock World Energy: Voine voine detta ser inte alls bra ut jag hade hoppats vi skulle få en bättre återhämtning men just nu ser den avlägsen ut.





Denne veckan blev det köpstart i 2 svenska bolag, 1. förhoppningsvis tryggt fastighetsbolag och 1. skogsbolag där jag hoppas bolagets tillgång till ved kan ge lite extra lyft när vi vänder upp. Säkrade lite stålar i ett par streamers/royalty-bolag dvs ursprungsinsatsen, min plan var återköpa och även öka vid en dipp som jag verkar missbedömt så här långt å andra sidan är återstoden i aktierna "gratis".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar