fredag 14 augusti 2020

Veckoläget 2020-08-15

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500:  Snackas en del om att smart money nu flyttar sina stålar från tidigare populära placeringar t ex teknik,bioteknik,läkemedel osv till transport och industri men det är inget jag kan se i dessa graferna då de är omräknade till SEK som är min basvaluta för längre placeringar.


Dow Jones: Har visat lite större livstecken (i USD) under veckan förmodligen för att intresset för mer klassiska företag transport,industri,bygg osv ökat i takt med att marknaden förväntar sig fokus och stimulanser kommer i mer traditionella sektorer. 


OMXS_PI: behöver kanske kraftsamla för att orka klättra vidare inget konstigt med det så länge trenden är intakt.


Blackrock World Gold: frågan på allas läppar är det en rekyl eller vänder det ned rejält nu? Tills jag ser en trendvändning navigerar jag efter att vi har en rekyl som jag hoppas kunna använda till att fiska enskilda bolag inom sektorn. Självaste Buffet köpte Barrik Gold för en mindre slant i veckan men med tanke på de senare årens mindre lyckade köp flyg/olja för att nämna några är det kanske ........


Blackrock World Energy: Om det nu stämmer att stimulanser kommer till basindustrin kan vi kanske få se en reaktion inom energi uppåt men hur högt och hur länge det är frågan.


Chevron ser inte ut att vilja dippa så mycket som jag önskar och jag tycker folk är lite väl optimistiska med tanke på att en del motvind förväntas den närmaste tiden i form av lån och dålig efterfrågan så här långt. Carlyle lär jag inte få till min trivselnivå utan börskrasch  så även här blir det till att vänta se och först vid mina nivåer överväga kliva på eller inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar