fredag 5 juni 2020

Veckoläget 2020-06-06

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: Rangen fortsätter på sin 8:e vecka och MA200 fortsätter vara motstånd, inte många som tänker på hur den starkare kronan har dämpande effekt på placeringar i USD.




Dow Jones: klarade sig något bättre och köpsignalen från ichimoku i dagsgrafen är intakt.




OMXS_PI: mina farhågor angående kortsiktig uppgång kom på skam och nu ger alla indikatorer i dessa grafer tydligt stöd för bull samtidigt ser de riktigt starka ut så här långt.




Blackrock World Gold: rekylen ned blev snabbare än jag tänkt mig då kronan samverkade med den naturliga nedgången och just nu är vi nere i vad jag hoppas är ett stöd som kan hålla men den snabba nedgången får mig tro vi inte är klara på nedsidan även om ett växande antal gruvbolag nu börjar röra sig uppåt i pris.




Blackrock World Energy: Fonden stretar vidare i försök fylla gapet och köpsignalen i dagsgrafen är på plats. Inte mycket fundamenta som talar för energibolagen men samtidigt så köper placerarna allt som inte sitter fast i hälleberget så inte tusan vet jag hur långt denne fonden kan stiga plus vi har även fördel bull i Brent.




Lyckades med några "skatteväxlingar" men inte alla, hittils har de "växlade" hakat på trenden uppåt och står numera ganska rejält plus i vissa fall. Städar vidare i mina portföljer när jag får läge säljer vissa och köper andra samtidigt som mesta tiden går åt daytrejda. Närmast omöjligt fynda bolag efter senaste tidens rusning så det blir oftast TA-speck från min sida sitter dock skissar på en nedgång jag ifall den kommer vill vara med på så tidigt som möjligt, aldrig fel ha en enklare plan så man inte står helt handfallen även om scenariot med nedgång kanske uteblir.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar