fredag 19 juni 2020

Veckoläget 2020-06-20

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: MA200 ser ut hålla emot alla försök till vidare uppgång återstår att se ifall kräftgången kan fortsätta med hjälp av sektorrotation och förhållandet  USD/SEK




Dow Jones: i dagsgrafen har vi överaskande nog HH - HL men kraften för vidare uppgång verkar avta man skall dock inte underskatta utomamerikanares flykt med kapital till vad de hoppas är ett tryggt ställe.




OMXS_PI: det förväntas en rekyl nedåt där sedan de sektorer som inte riktigt hängt med upp denne gången har chans stödja en eventuell uppgång senare i år.




Blackrock World Gold: än så länge ser det hoppfullt ut 340 har hållt så här långt och MA200 trendar dessutom uppåt.




Blackrock World Energy: Övertygar inte på mig och "gapet" har ju fyllts? Finns inte mycket som talar för denne sektorn även om viss ökning av efterfrågan kan finnas med i bilden men själv tror jag det har mer med att aktierna är billigare än annat som går hitta på börsen och flera av den har samtidigt generös utdelning?




Inte mycket förändringar i portföljerna denne vecka då det för min del är fel aktier som går bra och de innehav jag vill reducera går mindre bra, spekar vidare och hoppas på bättre läge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar