lördag 21 oktober 2023

Veckoläget 2023-10-22

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Nästa vecka eller 26,31 skall det enligt Larry vara start på rally vi får se då.

  


 

Dow Jones: mycket oro i media majoriteten är nu övertygade det kommer rasa rakt ned.



 

OMXS_PI: folk verkar kasta in handuken intressant hur det blir färre och färre som skriver om aktier på forumen. Tyckte jag läste PI var ned -3% i år knappast någon katastrof jämfört med 50% eller mer.




Blackrock World Gold: divergens ger lite hopp men jag såg vanliga gruvor sladdade betänkligt




Blackrock World Energy: grafen förbryllar mig hade väntat spotpriset olja skulle ge fest




Typiskt jag skulle nappa på en artikel gå long russel bra timing och idiotiskt gjort som vanligt märkligt man inte efter alla dessa år vet bättre det där har ju generellt aldrig fungerat. Sitter mest väntar på signal blir min månadspeng i kommande vecka annars har jag inga planer i nuläget. Något irriterande få mail något innehav har sjunkigt med minst 10% men det är väl i välmening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar