fredag 6 oktober 2023

Veckoläget 2023-10-07

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: short squeeze i fredags med rally får se hur länge rally pågår kan iofs vara botten vi sett nästa vecka vet vi bättre då fler indikatorer bör ge stöd om det är på riktigt

  


  

Dow Jones: liknande läge över alla index så även Dow får vänta se.




OMXS_PI: 3 stängningar under MA200 men ingen brist på stöd i närområdet läget är annorlunda i OMX30 där allt fler nu ser tecken på rally kanske till all time high!




Blackrock World Gold: fortsatt säljtryck både spottpris och gruvor




Blackrock World Energy: Politiker kämpar mot oljepriset samtidigt som oljebolagen vill ha betalt för sina produkter jag tror förstås vi behöver fossil energi även om narrativet från politiker är annorlunda.




GDX,BRENT,COPX,FCG: samtliga nere på fördel bear gissar energidelen kan sprattla lite men pressen på spot är ganska massiv.




Kraften i avslutet på veckan överraskade mig och gjorde fiasko av ett försök växla en aktie. Min fredagsspeck CFD höll för 5:e veckan i rad annars var det inte mycket mer än vänta och se under veckan. Dålig timing växla ned 30% av min PPM defensivt genom (åldersvarianten av AP?) tappade flera procent direkt men jag ändrar inget kan möjligen försöka fånga gruvor om/när det börjar bli rally. Skulle det rusa rätt upp härifrån får jag haka på senare hade ändå tänkt mest speck med hävstång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar