söndag 6 november 2022

Veckoläget 2022-11-06

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Larry W:s datumspeck bet i gräset men det låter optimistiskt ute på webben

  


Dow Jones: ett lyckokast ligga kvar i US kanske kan diskuteras men det kunde varit värre utan sidledes börs och rejäl utdelning mitt under "krisen?"




OMXS_PI: LL-LH-LL-LH... pannkaksbörsen för svår för mig att begripa tur det finns TA. RSI kämpar med att hålla 40-trakten i veckografen nästa rekyl kan vara av stort intresse blir det ned i källaren eller en högre botten?




Blackrock World Gold: rejält intresse i fredags men vi är fortfarande i range, massa rykten florerar tunga köpare i ädelmetall under tiden pappersguld sägs vara manipulerat billig? Livstecken både i GDX och COPX vet inte om det är desperation finna något som kan vara nedpressat eller vad som står på skulle bli glatt överraskad om gruvor tog fart men...




Blackrock World Energy: ATH igen fantastisk styrka med all rätt tycker jag




Ingen aktivitet denna veckan mitt problem med diskbrocket kom tillbaka får se ifall jag kan förbereda lite action till nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar